Gemeente
Amsterdam

De Stem van Centrum

De stemperiode is afgelopen

Stemmen

0
0
0
0
0
0

Status

De stemperiode is afgelopen

Verminderen autoparkeerplaatsen op straatniveau.

Door rene gouweleeuw
20 juli 2017

In lijn met de uitslag van het referendum voor een autoluwe binnenstad op diverse lokaties parkeerplekken voor autos verminderen.

Hier volgt een top 4:
- Herengracht, oneven kant, tussen Blauwburgwal en Brouwersgracht, hier staan de autos schuin geparkeerd waardoor het onmogelijk is op het trottoir te lopen, oplossing: schuinparkeren veranderen in langsparkeren.
- Herenmarkt/Brouwersgracht even zijde, tussen Herengracht en Keizersgracht: ook hier schuinparkeren veranderen in langsparkeren en tevens parkeerplekken ter hoogte van Herenmarkt opheffen
- Noordermarkt: dwarsparkeren van autos aan Prinsengracht omzetten in langsparkeren, opheffen van alle parkeerplekken op het middenterrein van de Noordermarkt, desnoods parkeergarage onder Noordermarkt/Westerstraat, kunnen meteen alle parkeerplekken op de Westerstraat worden opgeheven en de Westerstraat getransformeert worden tot een mooie "Ramblas"
- Prinsengracht: op diverse plekken schuinparkeren omzetten in langsparkeren waardoor er meer ruimte komt voor fietsers en voetgangers, oa op de volgende lokaties: even zijde tussen Bloemgracht en Rozengracht, het gehele stuk, even zijde, tussen Lauriergracht en Looiersgracht en oneven zijde tussen Leidsegracht en Runstraat

Locatie

“Heb jij een goed voorstel?” Stuur je plan in!

Argumenten

Argumenten voor

Nog minimaal 0 tekens
Je hebt nog 0 tekens over.
Bernadette de Wit | 24 juli 2017 13:35

Ik ben voor alleen bestemmingsverkeer in de hele binnenstad. Straat voor straat te verwezenlijken, voor mijn part te beginnen bij uw voorstel en dat over de autovrije Kerkstraat/Magere Brug.

Reageren
Winfried | 3 september 2017 19:59

Goed plan, maar creëer dan multifunctionele ruimte ondergronds, niet allleen om auto's te stallen

Reageren
Nog minimaal 140 tekens.
360 tekens resterend.

Argumenten tegen

Nog minimaal 0 tekens
Je hebt nog 0 tekens over.
Dorine Fraai | 27 augustus 2017 14:45

ik ben tegen want er zijn al te weinig parkeerplekken voor bewoners en sommigen mensen zijn voor hun werk van een auto afhankelijk (bijvoorbeeld als je in den haag werkt in een buurt ver van het station)

Reageren
Astrid de Vrede | 21 september 2017 16:01

Ik ben tegen. Er zijn al te weinig parkeerplekken voor de bewoners. En als trottoirs breder worden, komen er weer meer fietsen, brommers en motoren op te staan.

Reageren
Marc Van Langen | 2 februari 2019 08:47

ik ben tegen omdat je dit moet combineren met een oplossing voor de eigen bewoners die eerste recht hebben om hun auto in de buurt te kunnen parkeren. Nu worden de parkeerplaatsen ingenomen door bezoekers en aannemers. Minder parkeerplaatsen is meer rondjes rijden en dat is echt waanzinnig milieu vervuilend en gevaarlijk!

Reageren
Nog minimaal 140 tekens.
360 tekens resterend.