Gemeente
Amsterdam

De Stem van Centrum

De stemperiode is afgelopen

Stemmen

0
0
0
0
0
0

Status

De stemperiode is afgelopen

Zet Amsterdam Marketing in voor imago van de stad

Door Drukke Toestand
26 juli 2017

Amsterdam hoeft niet meet gepromoot te worden, wel kan er een boel gedaan worden aan imagoverbetering voor de bezoeker en toerist

Amsterdam heeft de naam en reputatie dat alles maar kan en mag. Wat God verboden heeft kun je hier doen. Gevolg is dat er veel overlast ontstaat door stagparties, alcoholgebruik, blowen en lawaai in de openbare ruimte. De ruimte die net zo goed van de bewoner is als van de toerist of de ondernemer. 

Amsterdam Marketing ontvangt miljoenen subsisie van uw en mijn belastingcenten om de stad te promoten. Ze beweert hierbij het 'ook voor de bewoners' te doen. Daar is in de praktijk niets van te merken. De populariteit van de stad is immens, dat hoeft niet meer gepromoot te worden. 

Doe iets aan het beeld van de stad bij bezoekers en toeristen. Je bent van harte welkom mits je je gedraagt en rekening houdt met bewoners en de omgeving. Haal mythes als dat je maar overal mag blowen, zuipen en schreeuwen weg. Zet hierdoor in op de kwaliteitstoerist die niet de stad ziet als het decor van ongein en overlast. Deze kwaliteitstoerist levert de stad ook meer op dan de funtoerist. 

Dit moet de enige functie van Amsterdam Marketing worden: promoot de stad als culturele hotspot en stel het beeld van de stad bij met campagnes, flyers, meldingen op mupi's, etc. 

Locatie

“Heb jij een goed voorstel?” Stuur je plan in!

Argumenten

Argumenten voor

Nog minimaal 0 tekens
Je hebt nog 0 tekens over.
Suzanne van Gompel | 26 juli 2017 12:13

Het is tijd om de gedachte 'I Amsterdam' eens concrete invulling te gaan geven, in plaats van die old school lege campagne. Veel bezoekers verwarren 'liberaal' nogal met 'onbeschaafd'. In Amsterdam kan veel en dat willen we graag zou houden, maar om het in stand te kunnen houden kun je de interpretatie van de Amsterdamse mentaliteit niet aan het toeval en/of de interpretatie van (het minder beschaafde deel van de) toeristen overlaten. Met zulke aantallen gaat dat mis.

Reageren
Bernadette de Wit | 27 juli 2017 08:56

In de roos! Bewoners van de binnenstad vragen hier al jaren om. Het wordt tijd dat de gemeente eens actiever alle touroperators en andere buitenlandse partijen gaat benaderen met dit idee. Plus via de sociale media. Burgemeester Van er Laan zou dit op buitenlandse tv-stations moeten uitleggen.
Dit idee sluit aan bij mijn idee voor APV-camera's ter ondersteuning van de handhaving. Maar het begint inderdaad bij het rechtzetten van het scheefgegroeide imago.

Reageren
Brecht van Beers | 29 juli 2017 19:38

Dronken en blowende toeristen ben ik liever kwijt dan rijk

Reageren
ReindeR Rustema | 6 augustus 2017 08:22

Ja! En dat kan ook grappig zijn. Zoals de Happy Cycling is Safe Cycling-campagne https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/fiets/happy-cycling-safe/

Elke uiting zou dan een regel centraal moeten stellen.

Dat Amsterdam een stad wil zijn zonder roken in het openbaar zal menig toerist verwarren.

Een uitleg over de metalen noppen op de stoep om terrassen te begrenzen ter bescherming van het UNESCO-erfgoed..

Serieuze drugsitems vanuit de hulpverlening over misbruik...

Reageren
Nog minimaal 140 tekens.
360 tekens resterend.

Argumenten tegen

Nog minimaal 0 tekens
Je hebt nog 0 tekens over.
Nog geen argumenten tegen.
Nog minimaal 140 tekens.
360 tekens resterend.